Mēdiju ietekme uz cilvēku

Mēdiji mūsdienās ir tā vieta, kur cilvēki pamatā uzņem informāciju sākot no ziņām un jaunākajiem notikumiem pasaulē līdz dažādiem šoviem, raidījumiem un filmām, bet protams arī citai noderīgākai informācijai. Mediji ir dažādi sākot no interneta medijiem, kā ziņu portāliem, šoviem vai blogiem līdz radio un televīzijai, kas arī tiek uzskatīti par mēdijiem, bet šo vecāko mēdiju popularitāte lēnām zūd un lielākā daļa cilvēku aizvien vairāk un vairāk laika pavada tieši internetā tur iegūstot visu savu informācijas devu. Tas tikai nozīmē, ka arī mēdiji un tas, kur mēs iegūstam informāciju lēnām mainās, bet tas neko neliecina par to, kā tad šie mediji ietekmē mūsu dzīvi.

Būtībā, mūsdienās mediji kļūst aizvien caurspīdīgāki un caur tiem vairs nav iesējams izplatīt propogandu, kā tas bija senākos laikos, kad visi cilvēki visus jaunus uzzināja tikai ar avīžu vai televīzijas palīdzību, bet arī internetā tam, kuram ir vairāk naudas un lielāka ietekme tad arī savu ziņu var labāk nodot cilvēkiem. Paskatoties uz to, kas notiek lielākajos Latvijas ziņu portālos ir redzams, ka tie vēlas tikai nopelnīt un raksta tikai par ziņām, kas ir satraucošas un nomācošas, jo tās parasti cilvēki arī visvairāk apskata un par šādām ziņām visvairāk uztraucas un lasa tās. Tieši tāpēc arī šādi raksti tiek veidoti, jo tie tad iegūst visvairāk lasītāju un uzņēmumam nes visvairāk peļņu jo mediju firmas pelna tikai no reklāmām, un jo vairāk cilvēki skatās viņu portālu jo vairāk naudas iespējams nopelnīt.

Mediju ietekme uz mūsu dzīvi jau izsenis ir bijusi redzama, jo kaut vai paskatoties uz to, kad sākās ātro kredītu ēra un cilvēki sāka šos uzņēmumu reklamēt, tad visi mediji bija pilni ar šādām reklāmām, un tā tas ir vēl jo projām, jo šie uzņēmumi pelna ļoti daudz un ir gatavi arī lielu daļu no šīs naudas investēt lai iegūtu jaunus un jaunus klientus. Neviens cits uzņēmums nevar tik daudz naudas ieguldīt reklāmā, kā šie online kredītu uzņēmumi un tas savukārt nes medijiem peļņu un tāpēc arī mēs šīs reklāmas tik daudz redzam.

Pamatā jau tas ir brīvais tirgus un, katrs var reklamēt ko gan viņš vēlas un tāpēc arī medijos ir redzamas reklāmas tieši no vispelnošākajām nišām, kur tad arī ir nauda un kuri uzņēmumi ir gatavi investēt šo naudu, lai radītu papildus ienākumus un iegūtu jaunus klientus. Bet vai šī sistēma ir perfekta? Visticamāk jau ka nē, bet vai jūs labāk gribētu valdības ierobežotus medijus vai tomēr brīvā tirgus medijus? Ik viens jau var vienkārši šīs reklāmas ignorēt un tādā veidā uzņēmumus, kas pārāk daudz reklamējas atgrūst un radīt viņiem nepieciešamību samazināt reklāmas, kā arī tam būtu jānotiek brīvā tirgus ekonomikā.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.